„UI” în designul UI înseamnă „interfață de utilizator”. Interfața cu utilizatorul este aspectul grafic al unei aplicații. Este format din butoanele pe care utilizatorii fac clic, textul pe care îl citesc, imaginile, glisoarele, câmpurile de introducere a textului și toate celelalte elemente cu care interacționează utilizatorul. Aceasta include aspectul ecranului, tranziții, animații de interfață și fiecare microinteracție. Orice fel de element vizual, interacțiune sau animație trebuie să fie proiectate.
Această treaba revine proiectanților UI. Ei decid cum va arăta aplicația. Trebuie să aleagă schemele de culori și formele butonului – lățimea liniilor și fonturile utilizate pentru text. Designerii UI creează aspectul interfeței de utilizare a unei aplicații.
Designerii UI sunt graficieni. Sunt preocupati de estetică. Depinde de ei să se asigure că interfața aplicației este atractivă, stimulantă vizual și tematică pentru a se potrivi cu scopul și / sau personalitatea aplicației. Și trebuie să se asigure că fiecare element vizual se simte unit, atât estetic, cât și în scop.
„UX” înseamnă „experiența utilizatorului”. Experiența aplicației unui utilizator este determinată de modul în care interacționează cu aceasta. Experiența este lină și intuitivă sau stângace și confuză? Navigarea în aplicație se simte logic sau se simte arbitrar? Interacțiunea cu aplicația oferă oamenilor sentimentul că îndeplinesc eficient sarcinile pe care și-au propus să le îndeplinească sau se simte ca o luptă? Experiența utilizatorului este determinată de cât de ușor sau de dificil este să interacționezi cu elementele interfeței utilizator create de designerii UI.
Deci proiectanții UX sunt, de asemenea, preocupați de interfața de utilizator a unei aplicații și acesta este motivul pentru care oamenii se confundă cu privire la diferența dintre cei doi. Dar, în timp ce designerii UI au sarcina de a decide modul în care va arăta interfața cu utilizatorul, designerii UX sunt responsabili de a determina modul în care funcționează interfața utilizator.
Ele determină structura interfeței și funcționalitatea. Cum este organizată și cum se raportează toate părțile între ele. Pe scurt, proiectează modul în care funcționează interfața. Dacă funcționează bine și se simte perfect, utilizatorul va avea o experiență bună. Dar dacă navigarea este complicată sau lipsită de intuiție, este probabil o experiență de utilizator nesăbuită. Designerii UX lucrează pentru a evita cel de-al doilea scenariu.
Există, de asemenea, o anumită cantitate de analiză iterativă implicată în proiectarea UX. Designerii UX vor crea o redare prin interfață a interacțiunilor lor și vor primi feedback-ul utilizatorilor. Vor integra acest lucru în design-urile lor. Este important pentru designerii UX să înțeleagă holistic modul în care utilizatorii preferă să interacționeze cu aplicațiile lor.
.
Deci, un designer UX decide modul în care funcționează interfața utilizatorului în timp ce designerul UI decide modul în care arată interfața cu utilizatorul. Acesta este un proces foarte colaborativ, iar cele două echipe de proiectare tind să lucreze strâns. Întrucât echipa UX creează fluxul aplicației, modul în care toate butoanele vă navighează prin sarcinile dvs. și modul în care interfața servește eficient nevoile utilizatorului informațiilor, echipa UI lucrează la modul în care vor apărea toate aceste elemente de interfață. pe ecran.
Să spunem, la un moment dat, în procesul de proiectare, s-a decis că trebuie să fie adăugate butoane suplimentare pe un ecran dat. Acest lucru va schimba modul în care butoanele vor trebui organizate și ar putea necesita schimbarea formei sau dimensiunii. Echipa UX ar determina cea mai bună modalitate de a pune butoanele în timp ce echipele UI își adaptează design-urile pentru a se potrivi cu noul aspect. Comunicarea constantă și colaborarea dintre designerii UI și UX ajută la asigurarea faptului că interfața cu utilizatorul final arată la fel de bine, funcționând eficient și intuitiv.
Cercetarea este vitală atât pentru designeri UI, cât și pentru UX. Este important pentru ambele discipline să adune cât mai multe informații posibile pentru a-i ajuta în realizarea desenelor adecvate și ambele urmează o abordare similară.
Ambele vor cerceta ceea ce doresc utilizatorii. Ce se așteaptă de la aplicațiile de acest fel dezvoltate. Această cercetare este adesea iterativă, implicând sesiuni de utilizare, în care utilizatorii reali vor interacționa cu versiuni scalate ale anumitor funcționalități sau modele vizuale testate pentru a determina dacă proiectanții se deplasează pe calea corespunzătoare. Feedback-ul este integrat cu fiecare iterație.
Acest proces implică generarea de prototipuri de fidelitate scăzută, cum ar fi redarea elementelor de interfață prin intermediul filelor pentru a măsura răspunsul unui utilizator strict la funcționalitatea testată. Aceasta poate implica, de asemenea, prototipuri vizuale rapide și teste A / B ale diferitelor versiuni posibile ale aspectului interfaței pentru a determina ce prefera utilizatorii.
În toate cazurile, cercetarea ajută la îndrumarea etapelor pe care proiectanții o fac în timp ce își construiesc contribuțiile. Cu toate acestea, informațiile pe care le caută designerii UI și UX sunt foarte diferite.
Designerii UI trebuie să se asigure că limbajul vizual pe care îl aleg se potrivește clasei de aplicații pe care o scriu. Încearcă să prezice așteptările utilizatorilor. Dacă echipa dvs. proiectează o aplicație de călătorie, este important să cercetați cum au fost dezvoltate în trecut alte aplicații de călătorie. Care au funcționat? Care nu? Există lecții de proiectare care trebuie învățate din munca depusă de alții înainte.
Cercetările ar putea indica faptul că oamenii preferă icoane conturate în loc de forme îndrăznețe. Aceasta este o scurtătură vizuală de care oamenii sunt confortabili și se bucură. Designerii UI ar face bine să încorporeze lecția respectivă.
Estetica exactă pe care o aleg, depinde de ele, dar „regulile de bază” sau nevoia de a se conforma așteptărilor utilizatorilor, este un lucru pe care designerii îl ignoră pe propriul risc.
Nu înseamnă că riscurile nu ar trebui să fie asumate. Designerii UI doresc ca designurile interfeței lor să iasă în evidență și să fie memorabile. Dar acest lucru trebuie să fie echilibrat împotriva asigurării oamenilor că recunosc scopul elementelor pe care le plasați pe ecran.
Designul UX este interesat în special de așteptările utilizatorilor. Toate experiențele și interacțiunile pe care utilizatorii le-au avut cu fiecare aplicație pe care au folosit-o în viața lor au ajutat la stabilirea așteptărilor lor cu privire la modul în care ar trebui să funcționeze interfețele. Dacă un designer UX nu este foarte familiar cu aceste așteptări, ar putea proiecta, din greșeală, o interacțiune de interfață care li se pare logică, dar care încalcă convențiile acceptate în mod obișnuit. Utilizatorilor nu le place când o interfață se comportă foarte diferit decât se așteptau, iar acest lucru ar putea avea un impact negativ asupra experienței lor.
Dacă un designer UX decide să facă ceva diferit, trebuie să aibă un motiv foarte bun, deoarece încălcarea unei logici așteptate si antrenate, va determina oamenii să facă greșeli frecvente.
Designul UI și designul UX implică seturi de abilități foarte diferite, dar sunt integrante pentru succesul celuilalt. Un design frumos nu poate salva o interfață clunky și confuză de navigat, iar o experiență de utilizator strălucitoare, perfect adecvată, poate fi scufundată printr-un design necorespunzător al interfeței care face ca aplicația să fie neplăcută. Atât desenele UI, cât și UX trebuie să fie executate perfect și aliniate perfect cu așteptările utilizatorilor preexistente pentru a crea o interfață / experiență excelentă pentru utilizator. Iar când aceste stele aliniază rezultatele pot fi uimitoare.