

De unde începeți dacă doriți să dezvoltați o strategie de marketing digital ?
Ei bine, nu cred că trebuie să fie un raport imens, o strategie poate fi rezumată cel mai bine în două sau trei laturi ale formulei A4 într-un tabel care leagă
strategiile de marketing digital de obiectivele SMART . Cu toate acestea, se pare că multe organizații încă nu au un plan.
2017 Update : Începând cu anul 2016, am desfășurat un sondaj informal pentru a vedea cât de mult sunt utilizate strategiile de marketing digital. Rezultatele au arătat câteva îmbunătățiri majore pe parcursul anilor. Acum câțiva ani am constatat că aproximativ două treimi până la trei sferturi nu au avut un plan de marketing digital. Acum, acest număr a scăzut la 49% în ultimul sondaj, deși este încă destul de ridicat și înseamnă că aproape jumătate fac încă marketing digital, fără o strategie în vigoare.
Când am făcut cercetarea pentru raportul nostru privind gestionarea digitală de marketing, am fost interesați să vedem cum arată acest procentaj pentru un eșantion definit.
Consider că întreprinderile fără o strategie digitală (și multe altele) nu au obiective strategice clare pentru ceea ce doresc să obțină online în ceea ce privește câștigarea de noi clienți sau construirea unor relații mai profunde cu cele existente. Și dacă nu aveți obiective, probabil că nu alocati suficiente resurse pentru a atinge obiectivele și nu evaluați prin analize dacă atingeți aceste obiective.
Cererea clienților pentru servicii online poate fi subestimată dacă nu ați cercetat acest lucru. Poate că, mai important, nu veți înțelege piața online: dinamica va fi diferită de canalele tradiționale cu diferite tipuri de profil și comportament al clienților, concurenți, propuneri și opțiuni pentru comunicarea de marketing.
Dacă nu dedicați suficiente resurse pentru marketingul digital sau dacă utilizați o abordare ad-hoc fără strategii bine definite, atunci concurenții dvs. vă vor mânca masa de prânz digitală!
O propunere de valoare on-line a clientului bine definită vă va ajuta să vă diferențiați serviciul online incurajând clienții existenți și noi să se angajeze inițial și să rămână loiali.
Se spune adesea că digitalul este „cel mai măsurabil mediu”. Dar Google Analytics și altele similare vă vor spune numai volumele de vizite, nu sentimentul vizitatorilor, ce cred ei. Trebuie să utilizați alte forme de instrumente de feedback pentru utilizatorii site-ului web pentru a identifica punctele slabe ale dvs. și apoi a le aborda.
Este prea frecvent ca activitățile de marketing digital să fie completate în silozuri, fie că este vorba de un specialist în marketing digital, fie în IT, fie într-o agenție digitală separată. Este mai ușor acest mod de ambalare a marketingului digital într-o bucată convenabilă. Dar, desigur, e mai puțin eficace. Toți sunt de acord cu faptul că mediile digitale funcționează cel mai bine atunci când sunt integrate în mediile tradiționale și în canalele de răspuns.
Resursele insuficiente vor fi dedicate atât planificării, cât și executării e-marketingului și este probabil să existe o lipsă de abilități specifice de e-marketing specializate, ceea ce va face dificilă răspunderea eficientă a amenințărilor concurențiale.
Chiar dacă aveți resurse suficiente, acestea pot fi irosite. Acest lucru se întâmplă în special în cazul companiilor mai mari, unde vedeți diferite părți ale organizației de marketing care cumpără diferite instrumente sau folosesc diferite agenții pentru a efectua activități similare de marketing online.
Dacă vă uitați la brandurile online de top, cum ar fi Amazon, Dell, Google, Tesco, Zappos, toate acestea sunt dinamice – încercând noi abordări pentru a câștiga sau a păstra publicul online.
Fiecare companie cu un site web va avea analize, însă mulți dintre managerii de rang înalt nu se asigură că echipele lor au sau nu au timp să revizuiască și să acționeze asupra lor. Odată ce strategia vă permite să obțineți noțiunile de bază, puteți progresa spre îmbunătățirea continuă a aspectelor cheie precum marketingul de căutare, experiența utilizatorilor de site-uri, e-mail-ul și marketingul social media.
Deci, acestea sunt primele 10 probleme care pot fi evitate printr-o strategie bine gândită. Ce ați găsit poate merge bine sau nu?
Pentru a vă ajuta să începeți, am analizat o serie de repere care acoperă strategia digitală globală și tactici cheie precum Search, Social Media, marketing prin e-mail și design site / experiență.
Dar dacă sunteți una dintre companiile care nu au încă o strategie digitală? Ei bine, avem două alternative simple pentru crearea unui plan care pot sugera o cale de urmat:
Dacă nu aveți o strategie sau doriți să revedeți care aspecte de afaceri sunt importante pentru a fi incluse în cadrul unei revizuiri strategice, am prezentat cele mai frecvente 10 probleme care, din experiența noastră, apar dacă nu aveți strategie.