GDPR in firme

Ce poate face o companie pentru a se pregăti? Iată câteva puncte de bază care trebuie luate în considerare la elaborarea unui plan:
Integrați-vă departamentele IT și de marketing. Curând. Între amenințarea criminalității informatice și necesitatea unor strategii specifice de monitorizare și implementare, departamentul dvs. IT va fi noul dvs. cel mai bun prieten. Cei care folosesc tehnologia  vor avea acum mai multe motive să investească și să utilizeze soluții IT sigure și personalizate pentru a rămâne în partea dreaptă a reglementărilor – și partea dreaptă a încrederii consumatorilor.

Angajați un ofițer de protecție a datelor (DPO). GDPR atribuie răspunderea procesatorilor de date și controlorilor și nu necesită operațiuni mai mici pentru a angaja un ofițer de date. Dar este o investiție care merită o analiză serioasă. Posibilele pagube la linia de jos a companiei dvs. nu merită riscul. Dacă nu altceva, GDPR are un mesaj unic: Informațiile destinate consumatorilor merită să rămână private. Tot ceea ce puteți face pentru a rămâne în conformitate vă va ajuta în general.
Finalizați un audit amănunțit al sistemului actual de securitate a datelor. Cea mai bună modalitate de a asigura conformitatea este să aveți o evaluare exactă a proceselor de date curente. În acest fel, puteți identifica zonele cu risc ridicat și puteți remedia eventualele zone cu probleme înainte de începerea aplicării.
Educați-vă personalul. Deși cea mai mare parte a responsabilității revine personalului dvs. de securitate, oricine gestionează informațiile trebuie să fie educat despre GDPR. Aceasta include personalul care interacționează cu noi clienți sau utilizatori, cu cei care întrețin sisteme CRM și chiar cu personalul de introducere a datelor.
Creați instrumente care să vă asigure confidențialitatea. În fiecare zi există tot mai multe companii care apar cu soluții de pseudonimizare și alte modalități de a păstra conformitatea. Colaborați cu DPO și departamentul IT pentru a găsi soluția care funcționează cel mai bine pentru dvs.
Lucrați cu furnizori terți care respectă GDPR. Aceasta include furnizorul dvs. de servicii de e-mail, serviciul CRM și agențiile de marketing și PR. Puteți fi trasă la răspundere pentru încălcările făcute de procesatorii cu care lucrați. Este important să vă asigurați că toate aspectele procesării datelor sunt conforme.